diumenge, 30 de març del 2008

LES FALLES DE VALÈNCIA


Us recomano les falles de València perquè són molt boniques de veure. Comencen el 15/3 i acaben el 19/3 a les 24:00 hores de la nit quan totes les falles comencen a ser cremades pel foc. Des del primer dia que comencen fins el dia que s’acaben, a les 14:00 hores del migdia fan les mascletades a la Plaça de l’ajuntament, hi ha molta gent veient-les. Les falles, estan rodades de valles, està prohibit acostar-se més d’on estan les valles, i traspassar-les per poder veure-les. Un personatge molt popular de falles és el ninot, de manera que hi surt en totes elles. La falla guanyadora d’aquest any ha sigue na jordana. Per falles, cada any hi ha una cort d’honor: la fallera gran i la fallera petita, i les seves dames d’honor. Hi han diverses classificacions per les falles guanyadores. Les nits d’aquests dies es gaudeixen amb molt d’entusiasme, ja que pels carrers va sonant l’himne de València, ‘’Paquito el chocolatero’’,… i hi ha molta gent comprant gominoles, fent gresca i passant-s’ho de meravella. Jo hi vaig anar l’any pasta, i les precaucions que s’han de seguir són varies i importants. S’ha de tenir totes les teves pertinències al teu cuidado, i pel que fa el foc s’ha d’anar en no cremar-se, perquè l’any que hi va manar, el meu pare, la meva mare i jo ens varem cremar les mànigues dels abrics. A la ofrena floral de l’últim dia de falles a la tarda, es va a la Plaça de la mare de Déu del Pilar i se li posen moltíssimes flors.
Maria

2 comentaris:

Anònim ha dit...

me gusta

Anònim ha dit...

seguro que son divertidos